Leveranstid
Leveranstid är 1-3 arbetsdagar för lagervaror. Detta avser tiden från det att vi mottagit din beställning tills den skickas från vårt lager. Det krävs ytterligare tid för transportföretaget att leverera varorna till ombud eller hem till dig.
Aktuella Fraktkostnader Inom Sverige
- Hämtning i butiken i Årsta: Gratis frakt
- Beställningar under 15 kg: 39 kr – Skickas för avhämtning hos närmaste ombud.
- Beställningar över 15 kg: 695 kr – Skickas hem till dig.
ul>
Beställ varor
För beställningsvaror (varor som vi inte lagerför själva) är leveranstiden vanligtvis längre än lagervaror. Leveranstiderna vi kommunicerar i vår webshop är uppskattningar från våra leverantörer och kan därför komma att ändras. Det beror på att beställningsvaror ofta endast tillverkas vid beställning och utifrån dina eventuella specifika önskemål. Det är först efter att våra leverantörers fabriker har tagit emot din beställning som de kan återkomma till oss med en ungefärlig leveranstid. Vi uppdaterar dig löpande angående förändringar i leveranstiden för din beställning. När din beställning är genomförd och bekräftad av vår leverantör kommer vi att kontakta dig angående beräknad leveransvecka för just din beställning. Observera att även denna leveransvecka kan ändras.
Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktionen från leverantörer eller förseningar hos speditörer. Det är omständigheter som vi inte kan påverka. Vi strävar dock alltid efter att du som kund ska få dina varor inom angiven leveranstid. Leveranstiderna varierar och baseras på hur mycket en leverantör har att göra i sin fabrik vid varje given tidpunkt. Att leveransen tog längre tid än beräknat är vanligtvis inte ett acceptabelt skäl att ångra ett köp.
Avbryt ett köp av beställda varor
Om du vill ångra en redan genomförd beställning av en beställningsvara eller specialbeställd vara hjälper vi dig att ångra ditt köp så långt vi kan, men det finns ingen garanti för att det fungerar. Kontakta oss så snart som möjligt om du vill avbryta en beställning. Detta måste göras inom 24 timmar från beställningstillfället för att säkerställa att vi inte har hunnit vidarebefordra din specialbeställning till leverantören. Om det medför kostnader för oss att avbryta beställningen efter att produkten har börjat tillverkas förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för detta från det återbetalade beloppet, t ex genom att behålla hela eller delar av gjord betalning.
Hämtning i Butik
Du kan hämta dina beställda varor direkt i butiken i Årsta utan några fraktkostnader – enkelt och smidigt. Du hämtar varorna på vårt utlämningsställe på Ostmästargränd 2 i Årsta, öppet vardagar 06.00-19.00 och lördagar 10.00-16.00 (se vår hemsida för reducerade öppettider på helger och sommar). Du får ett meddelande när varorna finns tillgängliga för avhämtning via e-post eller SMS till angivet mobilnummer.
Vid hämtning i butik måste du visa upp ditt kvitto. Påminnelser skickas ut via SMS. Du har då 14 dagar på dig att hämta dina varor, därefter hanterar vi beställningen som en retur. Om det finns beställda varor för vilka det inte finns någon ångerrätt eller ingen returrätt kommer vi att kontakta dig för ett nytt leveransförsök av din beställning.
Leverans via Agent
Du kommer att få dina varor levererade till närmaste postombud, detta blir automatiskt leveranssätt om ditt paket väger mindre än 15 kg. Om leverans sker till ombud kommer du att meddelas via SMS när din beställning har nått ditt närmaste ombud. Du har då 14 dagar på dig att hämta dina varor. Du behöver visa giltig legitimation vid hämtning av varor.
Hemleverans
Du får dina varor hemkörda, detta blir automatiskt leveranssätt om ditt paket väger mer än 15 kg och levereras sedan på pall. Vid hemleverans meddelas du av transportföretaget, idag samarbetar vi med Postnord, Schenker, och Lillebil. Leverans sker på vardagar dagtid. Du kommer att kontaktas av transportören för att boka ett datum för hemleverans. Hemleverans inkluderar leverans till fastighetsgränsen om du bor i villa, eller port om du bor i lägenhet. Förfarandet är standard hos dagens rederier. Vid köp anger du ett telefonnummer som kan ta emot sms och där du kan nås både dag- och kvällstid. (Om du inte har en telefon som kan ta emot sms skickas ett mejl eller så blir du uppringd istället).
Vid leverans kommer ditt ID och din signatur att krävas som bekräftelse på att försändelsen har mottagits. Vid mottagande av varorna måste de noggrant inspekteras innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på förpackningen eller produkten ska detta noteras på följesedeln innan du kvitterar. Fraktbolaget levererar inte varor utan kvitto